Choose language
Lithuanian
English

Baltic Bubble programa

Baltijos šiuolaikinio šokio platforma „Baltic Bubble“        

 

Birželio 12 d.

 

19:00 J. Gudavičiaus salė Klaipėdos universiteto Choreografijos katedra

Gertrūdos gatvės teatras (LV)

„Pakankamai geras“                

 

Režisierius - Andrejs Jarovojs

Choreografė - Kristīne Vismane

Atlikėjos - Katrīna Albuže, Kristīne Vismane

Premjera - Rygoje 2013 m.


Gertrūdos gatvės teatras – tai šiuolaikinio meno scena, Latvijos profesionalaus meno prodiuseris ir rengėjas, kviečiantis žiūrovus patirti teatro, šokio ir tarpdisciplininius spektaklius, kuriuos kuria ir atlieka profesionalūs vietiniai ir tarptautiniai menininkai. Mes vertiname aktualumą, ryžtą, jautrumą, kūrybines paieškas, drąsą, atvirumą, profesionalumą ir apgalvotą kryptingumą.

Kristīne Vismane 2011 m. Latvijos kultūros akademijoje įgijo šiuolaikinio šokio choreografijos bakalauro kvalifikacinį laipsnį. Nuo to laiko ji kuria ir dalyvauja įvairiuose šiuolaikinio šokio projektuose, veda šiuolaikinio šokio technikos meistriškumo kursus Latvijoje ir užsienyje.

„Pakankamai geras“ – tai nuoširdus ir juokingas spektaklis, atskleidžiantis spektaklio kūrimo užkulisius. Tai pokalbis apie individualumą, apie asmens teises būti pačiu savimi, apie tai, kaip yra sunku pristatyti save kitam žmogui, kaip sunku atsiverti, kaip sunku išlaikyti ir plėtoti bendrą pokalbį. Dvejodami vienareikšmiško pasakojimo, kuris turėtų pasiekti žiūrovą, galimybėmis, spektaklio „Pakankamai geras“ kūrėjai ryškina santykių tarp spektaklio, jo atlikėjų ir publikos paradoksą.

50 min

 

20:15 Jachtų elingas Kruizinių laivų terminale

Rezidentūra: Trijų šokio kūrėjų dialogas (LT/LV/EE)

Septynios dienos“

 

Dalyviai - Siim Tõniste, Erika Vizbaraitė, Sintija Siliņa.

 

Trys šokio kūrėjai, vienas kambarys, septynios dienos. Trijų Baltijos šalių (Lietuvos, Latvijos ir Estijos) šokio menininkai judesiu, žodžiais ir idėjomis tęs 2012 m. Taline, „keðja“ suvažiavime, pradėtą ir ten pirmą kartą parodytą eksperimentinį, stereotipais ir tikrais faktais grįstą dialogą apie tai, ką bendro turi trys Baltijos šalys. Klaipėdoje šokėjai prisimins istorinius laikotarpius, svarstys politinę situaciją bei meno koncepcijas ir dvejos, Ar mes iš viso esame įdomūs vieni kitiems?“ Siimas, Erika ir Sintija turės puikią progą šokiu gilintis į minėtus aspektus, galės ieškoti panašumų ir skirtumų, dalintis savo įžvalgomis ir patirtimi ir tiesiogiai apmąstyti šiandienos Baltijos šalių šokio situaciją.

„Viskas priklauso nuo bendradarbiavimo - didelės ar mažos apimties, jau įvykusio ar visiškai naujo. Mums visiems patinka dalintis žiniomis, patinka išmokti kažką naujo, patinka keistis idėjomis ir sukurti unikalų meno kūrinį (...). Trys šokio kūrėjai kartu dirbo tik penkias dienas, tačiau parodė intymų, dėmesio vertą pasirodymą ir apie Baltijos šalių šokio situaciją, ir apie šalių politiką kaimynų atžvilgiu. [Ingrida Gerbutavičiūtė, 2012-10-11, www.journal.dance.lv].

30 min


21:00 Švyturio menų dokas. Didžioji salė

Karl Saks (EE)

 „Vienuolio Nestoro riksmas“

 

Choreografas /šokėjas - Karl Saks

Kompozitoriai - Karl Saks, Hendrik Kaljujärv

Scenografas - Triin Isak

Šviesų dailininkas - Revo Koplus

Production designers - Martin Rästa, Maaria Treima

Tekstas - ChanelDior

Premjera - Taline, 2011m.

 

Karlas Saksas yra laisvai samdomas choreografas ir šokėjas. 2009 m. pavasarį jis baigė Tartu universiteto Viljandi kultūros akademijos šokio meno katedrą, kur jis šiuo metu dėsto šokio techniką ir improvizaciją. 2007-2008 m. jis taip pat studijavo Chester universitete Didžiojoje Britanijoje ir dalyvavo įvairiuose seminaruose Portugalijoje, Islandijoje, Vokietijoje ir Austrijoje. Karlo Sakso, kaip choreografo, pirmas savarankiškas darbas „Čiudas buvo apdovanotas Estijos teatro sąjungos prizu kaip geriausias 2010 m. šokio spektaklis, o Karlas Saksas - kaip geriausias 2010 m. šokėjas spektaklyje „Čiudas.

„Vienuolio Nestoro riksmas“ – tai spektaklio „Čiudas“ tęsinys, apimantis sudėtingesnius ir įvairialypius istorinius faktus. Nestoras, vienuolis ir šventasis, pradėjęs savo religinę kelionę Kijevo urvo vienuolyne, prisijungė prie Kijevo didžiojo kunigaikščio Jaroslavo Išmintingojo invazijos į Šiaurę ir užrašė pirmąją Kijevo Rusios kroniką, pavadintą „Pasakojimas apie praeities metus“.

Čiudai pirmą kartą minimi toje pačioje kronikoje 1030 m., kai Jaroslavas Išmintingasis kovėsi su čiudų (estų protėviais) ir įkūrė miestą pavadinimu Jurjevas, dabar Tartu (taip pat tai mano gimtasis miestas – K.S.). Ryšys tarp rašančiojo ir pačio teksto gali būti asmeniškas ir emocionalus, tačiau šiuo atveju vienuolis Nestoras savo pasakojimais siekė parodyti krikščionių civilizacijos pranašumą primityvios kultūros atžvilgiu. Žinoma, spektaklis nelinksta į vieną ar kitą pusę, nerodo, kas bloga ar gera, o apima daug platesnį pasakojimo spektrą.

„Religinė vieta – urvas, nuo kurio savo kelionę pradeda vienuolis Nestoras, ir  kur čiudai  baigia savo gyvenimą žemėje – tai mano spektaklio atskaitos taškai. Juodoji skylė – tai sankirta tarp šventumo ir pirmykščių apraiškų; nuo šios vietos garsais ir kūnu aš pradedu rašyti savąją prisiminimų interpretaciją. Prisiminimus lemia istorinis pasakojimas, siekiantis net mano namų kiemą, o nuo šios vietos jis įgauna jau naują formą ir tamp asmeniškesnis.“ (Karlas Saksas)

50 min

 

22:00 Švyturio menų dokas. Mažoji salė-klubas

Menininkų grupė “Žuvies akis” (LT)

“Ir viskas klojosi kuo puikiausiai”

 

Choreografai /šokėjai – Inga Kuznecova, Petras Lisauskas

Muzika panaudota iš The Bad Plus, Thomas Newman, Bonobo

Video menininkas – Julius Venskus

Premjera - Klaipėdoje 2012 m.

 

Menininkų grupė „Žuvies akis“ susikūrė 2002 m. Grupė vienija Klaipėdos menininkus, atstovaujančius skirtingus meno žanrus: šiuolaikinį scenos meną – šokį, choreografiją, muziką, teatrą ir kt., vizualiuosius menus ir dizainą, meno kritiką. “Žuvies akis” organizuoja šiuolaikinio meno festivalį “PLArTFORMA”  ir šiemet įkūrė šokio teatrą “PADI DAPI fish”.

Jaunosios kartos šokėja ir choreografė Inga Kuznecova 2012 m. baigė choreografijos magistro studijas Klaipėdos universiteto Menų fakultete. „Ir viskas klojos kuo puikiausiai“ – jos magistro studijų baigiamasis darbas. 2010 m. „Naujajame Baltijos šokyje“ buvo rodomas debiutinis choreografės spektaklis „Mikas ir pusryčiai“. Šokio meno I. Kuznecova mokėsi ne tik Lietuvoje, bet ir Stokholmo šokio kolegijoje (Švedija). Choreografė jau yra dalyvavusi įvairiuose šokio projektuose ir festivaliuose. Menininkė ne sykį šoko choreografių Agnijos Šeiko ir Dovilės Binkauskaitės šokio spektakliuose. Be to, I.Kuznecova spėjo įgyti ir pedagoginės patirties: dėstė Švedijos Menų gimnazijoje ir Klaipėdos Universitete.

Šokio spektaklis „Ir viskas klojos kuo puikausiai“ – lyriška šeimyninės meilės novelė. Šiam spektakliui choreografę ir šokėją įkvėpė garsusis Johno Lennono ir jo žmonos Yoko Ono performansas „Bed In“ (1969 m.) ir šių menininkų tarpusavio santykiai. Todėl duetui pasirinkta buto gyvenamoji, o ne scenos erdvė. Ją užpildo ne tik baldai ir kiti buities elementai, bet ir galybė priminimų lapelių nuo „nupirk katės maisto“ iki „aš tave myliu“ ar „fuck you“. Šiais lapeliai, kaip ir priekaištais, priminimais ir atsiminimais, užpildyta ne tik poros buitis, bet ir jų bendra būtis. Kaip išsivaduoti iš šio kasdienio priminimų ir kivirčų šurmulio, trukdančio išgirti ir pajusti kitą? Atsiverti vienas kitam ir taip kurti save ir vienas kitą iš naujo, kad namai iš kovos lauko virstų darnos erdve.

45 min

 

Birželio 13 d.

19:00 Jachtų elingas Kruizinių laivų terminale

Open Culture (LT)

„TAIP“


Choreografai - Raimonda Gudavičiūtė ir Mantas Stabačinskas

Šokėjai - Mantas Stabačinskas ir Lina Puodžiukaitė-Lanauskienė

Violončelininkė - Snieguolė Mikalauskienė

Premjera įvyko Kaune 2009 m.

 

VšĮ „Kultūros gurmanai“, veikiantys slapyvardžiu „Open Culture“, – tai „atvirų“ menininkų komanda iš Kauno. Komandos vizija – skleisti kitokią, atvirą pasauliui kultūrą, pilną netikėtų įspūdžių ir teigiamų emocijų. Ši lanksti ir moderni organizacija atvira visiems meno kūrėjams bei kultūros operatoriams, jos misija – reikšmingai prisidėti prie Kauno ir visos Lietuvos kultūros augimo bei tobulėjimo (daugiau informacijos: http://www.openculture.lt/).

Du šokėjai ir violončelininkė spektaklyje bando atskleisti savęs ieškojimo, praeities sąlygotumų, tylos atradimo triukšme temas. Čia tyrinėjamas kiekviename mūsų esantis racionalusis ir intuityvusis pradai, atstovaujantys mūsų vyriškąjį ir moteriškąjį aspektus, bandoma juos atskleisti ir sujungti. Tyrinėjami savianalizės pojūčiai, kokie jie būna, kai sau tariame:Taip, esu tobulas toks, koks esu. Juk šiame pasaulyje esame ne todėl, kad rinktume

files//

Artists group
FISH EYE
 
© 2010-2015 All rights reserved      Interneto svetainių kūrimas adme      Turinio valdymo sistema easywebmanager